Articole și noutăți   Marţi, 14 August 2018

10 motive pentru un site optimizat

Succesul unei afaceri online este garantat de o serie de pași care trebuie analizați și implementați. Este posibil ca unii să pară că nu merită atenție, investiție sau muncă. Unul dintre aceștia este optimizarea web design-ului.

Totuși beneficiile acestuia sunt numeroase, iar o afacere care dorește să se dezvolte și să atragă un număr cât mai mare de clienți nu va ignora acest aspect. O afacere care dorește să crească se va documenta cu privire la importanța SEO în site.

1.Optimizarea web design-ului asigură fidelizarea clienților

Indiferent de tipul de afacere deținut sau domeniul de activitate, traficul pe site este important pentru succesul acesteia. În era internetului, este necesară prezența în spațiul virtual și angrenarea consumatorilor în accesarea paginii deținute.

Optimizarea web design-ului este partenerul care ajută o firmă să se poziționeze în motoarele de căutare și să fie vizibilă atunci când clienții caută serviciile sau produsele pe care aceasta le oferă.

Un site aduce rezultate în momentul în care este construit în asemenea fel încât să răspundă cerințelor clienților și să fie cât mai ușor de utilizat. Astfel, pentru o creștere a profitului, este important ca în momentul creării acestuia, să se pună accentul pe ceea ce contează pentru clienți.

Viteza site-ului reprezintă unul dintre factorii care diferențiază o afacere de alta. Fiecare secundă în plus necesară încărcării unei pagini înseamnă pierderea unui client sau chiar mai mulți (o pagină care se încarcă în 4 secunde este egală cu pierderea a 25% dintre potențialii clienți). Aceștia doresc o pagină care se încarcă într-un timp scurt și care facilitează accesul la informațiile pe care le caută.  

2.Ajută firma să atragă trafic valoros

Chiar dacă un site atrage vizitatori, este indicat ca aceștia să reprezinte publicul țintă, potențiali clienți care va recomanda brand-ul mai departe. SEO-ul site-ului asigură atragerea acestui tip de consumatori prin apelarea la un design optimizat, încorporarea de imagini, text și alte elemente stilistice caracteristice publicului țintă.

Pentru a se identifica caracteristicile pe care un site trebuie să le dețină pentru a atrage publicul dorit este nevoie de cercetări, teste, dar și cunoștințe ample în domeniu. Astfel, apelarea la o firmă specializată în domeniu este cea mai bună opțiune pentru construirea sau modificarea unui site.

Pașii pe care o firmă trebuie să îi parcurgă pentru a atrage trafic valoros:

  • Identificarea publicului țintă și observarea comportamentului acestuia în mediul online
  • Identificarea cuvintelor cheie utilizate de către consumatori pentru a găsi serviciile și produsele dorite
  • Ce atrage acest tip de consumatori
  • Identificarea site-urilor, a rețelelor de socializare și a grupurilor pe care posibilii clienți le utilizează
  • Ce dorește acest public (cereri de oferte, comenzi online, oferte exclusive, conținut interactiv etc.)
  • Ce fac competitorii

Aceste informații și planificarea strategiei se vor regăsi în SEO-ul site-ului. Cu ajutor acestora, o firmă va identifica elementele  necesare pentru îmbunătățirea site-ului din interior, dar și cum va putea să îl folosească în scop de atragere al consumatorilor.

Mentenanța SEO reprezintă o responsabilitate lunară, săptâmânală sau chiar zilnică. Prin intermediul acesteia se observă ce atrage și fidelizează clienții și se va sublinia ce trebuie îmbunătățit pentru a câștiga în fața concurenței.

3.Optimizarea ajută la o experiență plăcută a consumatorilor

Există o multitudine de site-uri cu design-uri vechi, cu diverse font-uri și culori care oferă o navigare dezorganizată.  Din cauza acestor elemente, majoritatea persoanelor decid să abandoneze pagina.

Un web design optimizat are rolul de a oferi o experiență plăcută posibililor clienți. Fiecare pagină este ușor de navigat și utilizat, ghidând facil consumatorii prin conținut, caracteristicile produselor sau prețurile acestora.

Optimizarea unui site asigură reducerea duratei ciclului de cumpărare, a timpului necesar unei pagini pentru încărcare și conduce la creșterea vânzărilor, traficului pe site și a clienților fideli.

4.SEO este optim pentru conversii

Optimizarea web design-ului înseamna și CRO (rată de conversie optimizată). Prin intermediul acesteia, o firmă primește un trafic de înaltă calitate. Rolul ei este de a conduce util o persoană prin site, conducând la achiziții sau alte acțiuni care aduc succes afacerii.

De asemenea, în cadrul unui site există și microconversii care pot include abonarea la un newsletter, vizionarea unui videoclip reprezentativ firmei etc. Conducerea consumatorilor la acțiuni de acest tip prezintă numeroase câștiguri precum:

  • Brand-ul devine cunoscut în detaliu
  • Clienții se simt mai conectați cu acesta
  • Rata de finalizare a unei achiziții este mai mare
  • Este asigurată fidelitatea față de brand

Este esențială observarea acestor microconversii pentru a înțelege comportamentul consumatorilor și pentru a modifica sau îmbunătăți experiența acestora în cadrul site-ului. De asemenea, o bună experiență garantează o poziție mai înaltă a firmei în motoarele de căutare.

5.Website SEO - o treaptă către un trafic organic mai mare

Rezultatele căutării organice sunt compuse din rezultatele care nu au apelat la publicitatea plătită. Majoritatea consumatorilor preferă să acceseze unul dintre aceste rezultate întrucât se află în poziția de top a paginii, ceea ce înseamnă că este alegerea optimă pentru a li se îndeplini necesitățile.

Google are grijă să îmbunătățească algoritmii de selectare a paginilor care se află în primele poziții ale rezultatelor, iar SEO-ul este cel care garantează una dintre acestea.

Datorită SEO-ului o firmă beneficiază de trafic de calitate, conectare cu clienții, reducere în timp a costurilor de marketing  și nu numai. Atenția acordată acestui factor reprezintă un câștig atât economic, cât și din punct de vedere al imaginii ca brand.

6.Optimizarea web design-ului pune o afacere în lumina reflectoarelor

44% dintre utilizatori vor împărtăși cu cel puțin un prieten experiența neplăcută pe care o oferă un site, iar 79% vor alege să nu îl mai acceseze. În același timp, 80% dintre consumatori verifică recenziile companiei înainte de achiziționare.

Așadar, recenziile asupra experienței virtuale pe care o oferă o afacere sunt notabile. Optimizarea site-ului lasă o impresie pozitivă, ceea ce va conduce la o opinie pozitivă împărtășită cu alți posibili clienți.

Recenziile din cadrul site-urilor de specialitate al domeniului de activitate, dar și cele regăsite pe rețele de socializare, conduc la o vizibilitate mai mare a firmei în mediul online. Un web design corect implementat garantează popularitatea brand-ului și creșterea traficului pe site, conducând la poziții înalte în motoarele de căutare.

O altă modalitate prin care un brand își poate crește vizibilitatea este recomandarea de către persoane cu influență în domeniu. O persoană din industrie care recomandă o firmă conduce la creșterea popularității mărcii, a traficului și, nu în ultimul rând, al veniturilor.

7.Anunțurile de publicitate sunt mai eficiente dacă există optimizare

Unul dintre motivele apelării la publicitatea pe Facebook sau prin Google Ads este cel de a atrage trafic pe site.

Un site care nu aplică SEO va înregistra pierderi financiare atât prin costurile publicitare ridicate datorate unui scor de calitate redus, dar și din cauza altor factori care nu oferă o experiență plăcută consumatorilor. Paginile optimizate cresc rata de conversie și de încheiere al procesului de achiziție în mod substanțial. Doar astfel investiția în anunțurile de publicitate va fi una avantajoasă.

8.Un site optimizat este un site care înțelege clienții

În prezent, traficul pe site-urile mobile reprezintă aproximativ 60% din traficul pe internet, ceea ce înseamnă că o afacere trebuie să se asigure că site-ul deținut este optimizat pentru dispozitivele mobile.

Acest tip de optimizare implică mai multe aspecte decât viteza unui site. Un site web optimizat trebuie să fie personalizat pentru afacere, trebuie să permită clienților să interacționeze cu firma și să ofere o experiență reală.

SEO-ul mobil este esențial pentru ca o firmă să atragă și să își păstreze clienții.

9.Optimizarea web design-ului răsplătește continuu

SEO reprezintă o investiție pe termen lung ce răsplătește constant o firmă care acordă atenție mentenanței. Prin întreținerea continuă,  afacerea își va păstra pozițiile înalte în motoarele de căutare.

Încă din primele luni, un site va înregistra mai multe vizite, consumatori care petrec mai mult timp pe pagini și care aleg să revină. Odată cu identificarea cuvintelor cheie de succes pentru afacere, cu crearea de conținut relevant și oferirea de materiale de interes pentru clienți, firma beneficiază și de o creștere a traficului organic.

Optimizarea unui site înseamnă cercetare, testare, implicare și timp. Acest proces trebuie să fie continuu și să conțină doar tehnici de tip white hat SEO pentru ca o afacere să se diferențieze de competiție și să își asigure câștiguri pe termen lung.

10.Optimizarea site-ului - pe primul loc în investirea bugetului de marketing

Optimizarea site-ului este o investiție care răsplătește pe măsură. Prin intermediul acesteia, o afacere construiește o relație strânsă cu clienții existenți și atrage în urma experienței plăcute și a recenziilor pozitive noi consumatori.  Un site bine pus la punct este dovada vie a calităților pe care o afacere le deține, dar și a atenției sporite acordată utilizatorilor.

Un site optimizat garantează rezultate pozitive

Este esențial pentru o afacere să analizeze și să modifice sau îmbunătățească ceea ce are de oferit site-ul deținut posibililor clienți. Optimizarea acestuia reprezintă cea mai rentabilă investiție, putând fi cântărită prin rezultate care aduce câștiguri.

Un site optimizat reprezintă mai mult decât simpla construire a unui site ușor și rapid de navigat. Un site optimizat înseamnă eficiență, conversii, trafic, utilizatori care aleg să petreacă mai mult timp pe pagini, clienți care se reîntorc pe site, consumatori care finalizează procesul de achiziție. Un site optimizat înseamnă o poziție înaltă în motoarele de căutare, dar și în preferințele celor care caută. Un site optimizat înseamnă succes.

Află mai multe detalii despre serviciile de optimizare SEO oferite de LiveCOM, aici: https://www.livecom.ro/promovare-online/optimizare-seo

Ai aflat informații interesante?

Abonează-te la newsletter şi îți vom trimite noutăţile noastre.
Articol publicat în Articole și noutăți   Marţi, 14 August 2018